Kapucnis alak sötét háttér előtt, digitális kóddal és adatgrafikákkal, a weboldal készítés és SEO átverések szimbóluma.

Hogyan előzd meg azt, hogy átverjenek a weboldal készítő „szakemberek”?

Mára nem sok olyan vállalkozás maradt, amely megengedheti magának, hogy ne legyen jelen az online térben egy saját weboldallal. A digitális jelenlét alapvetés lett, és ezt a piacon nagyon sokan felismerték és még többen visszaélnek vele.

Olyannyira, hogy elárasztották az internetet a weboldal készítést és SEO-t kínáló „szakemberek”, akik gyakran jobban értenek a meggyőző marketinghez, mint a valódi kivitelezéshez. Az eredmény? Rengeteg félbehagyott, rosszul működő, keresőből eltűnt vagy meg sem jelent weboldal, és csalódott megrendelők.

Amit minden vállalkozónak tudnia kell, mielőtt rábízza valakire az online jelenlétét

Ez a leírás segít abban, hogy elkerüld azokat a buktatókat, amik másokat már kellemetlen helyzetbe hoztak. Ha saját weboldalra van szükséged, és szeretnéd tudatosan megválasztani a kiviteleződ, most olyan tudást kapsz, amivel biztosabban hozhatsz jó döntést, akkor is, ha laikusként vágsz bele a projektedbe.

Miért olyan nehéz ma korrekt weboldalkészítőt találni?

Az utóbbi években megszaporodtak azok a „mindenhez értő” vállalkozók, akik kis túlzással egy YouTube videó vagy online gyorstalpaló tanfolyam után már weboldal készítés szolgáltatást kínálnak, logót terveznek és SEO-t is vállalnak. Egy laikus megrendelőnek, aki joggal nem ért ezekhez a szakmai részletekhez szinte lehetetlen eldönteni, hogy ki az, aki valóban ért hozzá, és ki az, aki csak a gyors pénzért dolgozik.

Gyanús weboldalkészítő hirdetés színes szövegekkel és piros zászlóval (REDFLAG), figyelmeztetés a túl szép ígéretekre és átverésekre a webfejlesztésben.

Ráadásul az ajánlatok összehasonlíthatatlanok. Az egyik jelentkező 60 ezerért „megcsinál mindent”, a másik 300 ezerért is csak vázlatot ad. Sokan pedig elhamarkodva döntenek, mert úgy érzik, az online jelenlétet azonnal el kell indítani.

Ez az a pont, ahol sokan elkövetik a legnagyobb hibát. Gyorsan választanak, ismeretlen háttérrel, kevés kérdéssel, jellemzően a legolcsóbb árajánlat alapján.

Tipikus hibák, amikre sokan csak utólag jönnek rá

Gyakran előfordul, hogy a megrendelő csak akkor veszi észre, hogy rossz kezekbe került a weboldala, amikor már késő. Amikor hónapok óta nem jönnek ajánlatkérések, és a Google sem találja az oldalt.

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a „kész weboldalt” valójában nem kapják meg teljes egészében. A hozzáférések korlátozottak, az oldal nem kerül a megrendelő tulajdonába, és még a tartalom vagy képek sem szerkeszthetők szabadon. Sok esetben a háttérben olcsó sablonrendszerek futnak, amelyeket aztán lehetetlen bővíteni vagy továbbfejleszteni.

Előfordul az is, hogy a design ugyan látványos, de nem mobileszközökre lett optimalizálva, vagy épp elképesztően lassú a betöltési sebesség.

Sajnálatos, de gyakori tapasztalat, hogy az ügyfél semmilyen részletes dokumentációt nem kap, és később már azt sem tudja, hol fut pontosan a weboldala. Ezekre a hibákra sokan csak akkor eszmélnek rá, amikor már érezhető a veszteség az üzletmenetben is.

A tudatos döntés alapja – ne csak a „kész weboldalt” nézd!

Ha egy ajánlat pusztán annyiból áll, hogy kapsz egy „ügyfélszerző weboldalt”, érdemes azonnal gyanakodni. A korrekt és szakmailag megalapozott munkafolyamat nem merül ki abban, hogy kapsz egy szép külsőt és egy hangzatos ígéretet.

Fontos, hogy az oldal szerkezete, tartalma és technikai megoldásai is összhangban legyenek az üzleti céljaiddal. Egy megbízható partner nemcsak átad egy felületet, hanem pontosan elmagyarázza, mit, miért és hogyan épített fel.

Mire érdemes még figyelned, mielőtt döntést hozol?

Ha valaki valóban szakemberként gondolkodik, soha nem rejtegeti az elérhetőségeit. A komoly szolgáltatók átláthatóan kommunikálnak, nem bújnak álnevek mögé, és könnyen elérhetők telefonon vagy e-mailen. A hivatalos weboldal megléte alap, ahogy az is, hogy részletes bemutatkozás és referenciák is megtalálhatók rajta.

Az is sokat elárul, ha a partner egyértelműen meghatározza, milyen határidőkkel dolgozik, mik az együttműködés lépései, és mit kapsz pontosan a pénzedért. Emellett az is figyelmeztető jel, ha valaki nem küld szerződést, vagy nem vállal semmilyen garanciát a munkára. A legkorrektebb szakemberek részletes ajánlatot adnak, és minden fontos információt előre tisztáznak.

Miből látod, hogy valódi szakemberrel van dolgod? – Ezek a tisztességes együttműködés jelei.

Egy hozzáértő weboldalkészítő vagy keresőoptimalizálással foglalkozó szakember nemcsak azt csinálja meg, amit kérsz, hanem rávilágít azokra a részletekre is, amiket te talán nem is vettél észre.

A profizmus nemcsak a kész munkán, hanem már az első kapcsolatfelvételen is érződik. Egy korrekt partner nem próbál rád tukmálni sablonokat vagy irreális ígéreteket. Helyette őszintén beszél a lehetőségekről és a korlátokról is. A valódi szakember részletesen átbeszéli veled az igényeket, kérdéseket tesz fel, és nem sablonválaszokkal dolgozik.

Odafigyel a részletekre, segít priorizálni, és nem fél nemet mondani, ha valamit nem tart reálisnak. Az is sokat számít, ha a kommunikáció gördülékeny, udvarias és gyors, hiszen egy hosszabb együttműködés alapja a jó személyes kapcsolat.

Ez a hozzáállás nem a magát fényező, marketinges szövegből derül ki, hanem abból, ahogyan az első konzultáció zajlik. Ha úgy érzed a konzultáció alatt hogy, végre érted, mi történik, és miért, akkor jó helyen vagy.

De mennyibe kerül egy valóban értékes weboldal?

Sokszor találkozunk azzal a kérdéssel, hogy: „Kaptam egy ajánlatot 80 ezerért, az jó, nem?”
A válaszunk az, hogy az ár akkor tekinthető jónak, ha az elkészült munka valóban azt a minőséget képviseli, amit elvártál a végeredménytől.

Szakmai konzultáció weboldal készítésről, férfi szakember és női vállalkozó egyeztet egy laptop előtt.

Egy korrekt, jól működő, SEO-ra előkészített WordPress weboldal reális ára jellemzően 200.000-500.000 Ft között mozog, attól függően, hogy mekkora a terjedelem, milyen funkciókkal, milyen egyedi elemekkel kell számolni. Ennél olcsóbban maximum sablonokkal, SEO nélkül, minimális funkciókkal lehet dolgozni, de az általában nem garantálja az elvárt eredményeket.

Ne fizess kétszer! Dönts tudatosan már elsőre!

Egy weboldal ma már nem csak „szépségkérdés”. Ez az online jelenléted alapja, és sok esetben az első dolog, amit egy leendő ügyfél lát rólad. Ezért kulcsfontosságú, hogy ne egy ismeretlen, referenciák nélküli hirdetés alapján dönts, hanem szánj időt az alapos választásra.

🎯 Szempont🛡️ Megbízható szakember🚩 Gyanús kivitelező
AjánlatKonkrét, átlátható ajánlatHomályos, halogató ígéretek
KommunikációFigyelmes, érthető magyarázatZavaros, lekezelő vagy túl bonyolult
Technikai háttérTudja, mit és miért csinálÁltalánosságokat mond
SEO szemléletMár a tervezésnél figyelembe vesziUtólag „hozzáteszi”
ReferenciákValós, működő példákHomályos, ellenőrizhetetlen projektek
Projekt hozzáállásPartnerként kezel, tisztességesBármit ígér, csak legyen megrendelés
Megbízható szakember – gyanús kivitelező összehasonlítása

Kérdezz! Nézz utána! Kérj véleményt! És ha valami nem egyértelmű, akkor inkább kérj egy második szakmai véleményt, mielőtt fizetsz bármiért is.

Ha szeretnél biztosra menni

Mi nap mint nap találkozunk olyan weboldal projektekkel, amiket mások félbehagytak, vagy nem hoztak eredményt. A tapasztalatunk az, hogy a legtöbb problémát megelőzhetnék az ügyfelek, ha időben kapnának meg pár kulcsfontosságú információt.

Ha weboldal készítés előtt állsz, vagy elbizonytalanodtál, érdemes lehet szakmai szempontból egyeztetni a pontos igényeidet, még a kivitelezés előtt.

Ha hasznosnak érzed szívesen meghallgatjuk az elképzeléseidet, 1 órás ingyenes és kötelezettség mentes konzultációnk alkalmával és segítünk a tudatos döntéshozatalban a weboldal készítés terén is.

FONTOS, hogy tudd!

Hogyan ne verjenek át weboldal készítéskor? – GYIK

Honnan tudhatom, hogy egy weboldal készítő valóban ért a szakmájához?

Nézd meg, kér-e időt a tervezésre, elmagyarázza-e az alapfogalmakat, és ad-e értelmes választ arra, hogy miért pont úgy alakítaná ki az oldalt, ahogy javasolja. Ha csak sablonokat tologat, és mindenre azt mondja, hogy „megoldjuk olcsón”, az gyanús.

Mi az a minimum, amit egy SEO barát weboldalnak tudnia kell?

Reszponzívnak kell lennie, gyorsan kell betöltődnie, és strukturáltan kell megjelenítenie a tartalmat. Emellett fontos a helyes címsorhasználat (H1-H2), meta adatok, képek alt szövegei és egy alap szintű kulcsszókutatás beépítése.

Mire figyeljek, ha WordPress weboldalt rendelnék valakitől?

Kérdezd meg, használ-e saját sablont, vagy nyilvános témákat tölt le. Legyen egyértelmű, hogy a bővítmények milyen célt szolgálnak. Fontos az is, hogy a weboldal teljes hozzáférése a te tulajdonodban maradjon.

Mennyibe kerül egy megbízható weboldal készítés keresőoptimalizálással?

Egy korrekt fejlesztői csapat 200–500 ezer forint közötti összegért dolgozik, ha nem csak egy látványos sablont szeretnél, hanem valódi SEO alapokra épített oldalt, ami működik is. Ennél olcsóbban ritkán kapsz hosszú távú eredményeket garantáló megoldást.

Érdemes már az elején SEO-val foglalkozni, vagy ráér később?

Ha az elején kihagyod, később sokkal költségesebb és nehezebb lesz pótolni. Egy SEO tudatosan felépített oldal már az első naptól úgy működik, hogy később sokkal könnyebb ráépíteni a marketinget és a tartalmi stratégiát.

Melyek a leggyakoribb hibák, amiket a megrendelők elkövetnek weboldal készítés előtt?

Túl gyorsan döntenek. Az ár alapján választanak, és nem kérdeznek rá olyan részletekre, mint a betöltési sebesség, adminfelület kezelhetősége, tartalomfrissítési lehetőség vagy a technikai háttér. Ez vezet később csalódáshoz, és ezt használják ki a weboldalkészítő „szakemberek”.